music

طراحي لوگو


طراحي لوگو چگونه انجام مي شود؟

از آنجا كه يك آرم موجوديت تصويري است كه يك سازمان را نشان مي دهد ، طراحي لوگو يك بخش مهم از طراحي گرافيك نيز است. يك آرم يا سمبل اصلي يك سيستم شناسايي پيچيده است كه بايد بطور عملكردي در كليه ارتباطات يك سازمان گسترش يابد. بنابراين ،طراحي آرم ها و تركيب آنها در يك سيستم هويت بصري يكي از دشوارترين و مهمترين زمينه هاي طراحي گرافيك است. آرم ها در سه طبقه بندي قرار مي گيرند (كه مي توانند تركيب شوند). ايده هاي تصويري ، اشكال كاملاً انتزاعي هستند. نقاشي ها نمادي ، طرح هاي نمايشي هستند. آرم ها (يا كلمات كليدي) نام يا نام هاي اوليه شركت را نشان مي دهد. از آنجا كه آرم ها به معناي نمايندگي نماد هاي شركت ها يا هويت شركت ها و تقويت شناخت فوري مشتري آنها است ، اغلب براي طراحي مجدد و تاثير گذاري روي مخاطب سودمند است.

درباره لوگو

براي درك اينكه يك لوگو چيست ، ابتدا بايد درك كنيم كه هدف اصلي آن چيست. فرايند شكل گيري طرح بايد با هدف اين باشد كه فوراً قابل شناسايي ، الهام بخش اعتماد ، تحسين ، وفاداري و برتري ضمني باشد. اين بخش يكي از جنبه هاي بازار تجاري يا يك نهاد اقتصادي يك شركت است و شكل ها ، رنگ ها ، فونت ها و تصاوير آن معمولاً با ساير آنها كه در يك ويترين قرار گرفته است تفاوت هاي چشمگيري دارند.

طراحي لوگو ابزاري براي برندسازي و بازاريابي است كه مي تواند براي نشان دادن مشاغل مورد استفاده قرار گيرد. آرم شما نشان دهنده نام تجاري شما است. ما هر روز آرم هاي مختلف را مي بينيم بيشتر آنها در يك زمينه تجاري يا براي نشان دادن يك تجارت استفاده مي شود.يك لوگو نمادي است كه براي كمك به تبليغ و تبليغ عمومي استفاده مي شود .يكي از مسائل مهمي كه براي يك سازمان ميتواند مطرح باشد طراحي لوگوي آن است. اين قسمت از شركت شما ميتواند هميشه نام سازمان را به خاطر مشتري بياورد و در ذهن افراد باقي بگذارد.

13 قانون طلايي براي خلق اثري ماندگار

قوانيني كه ميتواند در طراحي لوگو براي طراح و سفارش دهنده مفيد باشد

01. از نام تجاري مشتري خود اطلاعات كسب كنيد

اولين قدم براي ايجاد طرح آرم سفارشي ، شناختن جزئيات كسب و كار مشتري خود است. هر شغل حداقل تا حدي متفاوت است. بايد آن تفاوت كوچك را دريابيد. بدانيد چه چيزي باعث مي شود تجارت آنها از بقيه شركتهاي مشابه در بازار متمايز شود. طرح مشتري را بطور خلاصه بخوانيد زيرا مي توانيد نكات لازم را در آنجا مشاهده كنيد. اما اگر به طور خلاصه هيچ جزئياتي وجود ندارد ، سؤال مربوط را از مشتري بپرسيد.

در مورد بازار هدف و مشتريان از مشتري سؤال كنيد. چه كسي مشتري ايده آل محصول يا خدمتي است كه تجارت ارائه مي دهد. تمام اين اطلاعات براي يك طراح آرم ضروري است. چنين جزئيات در انتخاب عناصر طراحي مناسب قلم ها ، رنگ ها ، شكل ، نماد ، خطوط و موارد ديگر كمك مي كند.

02. يك تم براي آرم خود انتخاب كنيد

بر اساس نوع صنعت مشتري خود مي توانيد يك دسته طراحي آرم را انتخاب كنيد تا آن دسته شما بيشتر متمركز شود و به شما امكان مي دهد تا بهتر تمركز كنيد. اين امر بسيار مهم است اگر از سازنده آرم آنلاين استفاده مي كنيد ، زيرا در اينجا دسته هاي مختلف طراحي لوگو را انتخاب كرده و انتخاب مناسب را براي ايجاد يك طراحي كامل و سريع آماده مي كنيد. در هر صورت ، شما بايد با مفهومي پيش برويد كه فكر مي كنيد بهترين ايده آرم است.

03. طرح را آماده كنيد

هميشه ايده خوبي است كه قبل از شروع روند طراحي ، طرح كلي از طراحي آرم خود را تهيه كنيد. ممكن است با ترسيم ايده هاي مختلف لوگو روي يك كاغذ شروع كنيد. براي ساده نگه داشتن چيزها ، سعي نكنيد رنگ ها را در طرح هاي خود پر كنيد. اين به شما كمك مي كند تا يك نماي كلي واقعي تر از چگونگي ظاهر آرم مورد نظر خود را به دست آوريد. مشتري خود را با اين طرح خشن ارائه دهيد و منتظر پاسخ باشيد.

هنگامي كه يك بازخورد مناسب و يك سيگنال مثبت از مشتري خود دريافت كرديد ، ايده طراحي خود را گسترش داده و توضيح دهيد. روش ديگر و بسيار ساده براي انجام همين كار ، استفاده از سازنده آرم آنلاين است ، اين امر باعث مي شود در وقت شما صرفه جويي شود و با استفاده از خلاقيت خود مي توانيد آرم خود را بسازيد.

04. طرح را ساده نگه داريد

يكي ديگر از مهمترين نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد مربوط به سادگي طراحي است. از آنجايي كه قرار است يك آرم ابزاري براي ارتباط باشد ، بايد تا حد امكان ساده نگه داشته شود. آن را به گونه اي طراحي كنيد كه افراد بتوانند پيام را در نگاه اول فوراً دريافت كنند. به همين دليل است كه بيشتر شركت هاي جهاني از طراحي ساده لوگو برخوردار هستند. به عنوان مثال ، آرم نايك يك طراحي ساده و ساده است. آرم اپل به سادگي يك گاز بر روي سيب است.

استفاده پيچيده از رنگ ها ، قلم ها ، شكل ها و خطوط باعث مي شود تا مردم از نگاه دوم به آرم دلسرد شوند. آنها براي بدست آوردن معني از آرم تلاش خواهند كرد. از اين رو ، آنها قادر نخواهند بود از برند موجود در پشت آرم كه طراحي پيچيده اي دارد ، بياد بياورند. اما سادگي فقط يك اصل نيست كه فقط براي طراحي آرم از آن رعايت شود. در حقيقت ، هر كدام از آيتم هاي طراحي گرافيكي را مانند طراحي بروشور ايجاد كنيد ، بايد پيام خود را به روشي ساده ارتباط برقرار كند.

05. انتخاب يك طرح رنگي

اكنون ، هنگامي كه شما با يك طرح طراحي مصوب آماده هستيد ، مرحله بعدي انتخاب رنگ ها براي تزئين آرم شماست. با اين حال ، اگر مطمئن نيستيد كه چه رنگهايي به طراحي شما مناسب است ، هميشه بهتر است بر اساس مشخصات شركت و صنعت مشتري خود يك تحقيق كامل انجام دهيد.

در اينترنت سرچ داشته باشيد تا بررسي كنيد كه چه رنگ و سايه اي كامل مي تواند آرم شما را تكميل كند. با مشتري ، همكاران يا دوستان خود مشورت كنيد و فراموش نكنيد كه براي رسيدن به يك رنگ بندي متناسب با طراحي آرم خود ، قضاوت هاي خود را انجام دهيد.

اگر در مورد اينكه كدام رنگ براي آرم شما مناسب خواهد بود مطمئن نيستيد ، از طراحي وب سايت مشتري خود بازديد كنيد . مي توانيد از وب سايت رنگ بگيريد. ممكن است مشتري از اين رنگها در وب سايت با دقت استفاده كرده تا شخصيت و احساسات برند را منعكس كند.

06. فونت هايي را انتخاب كنيد كه داراي ويژگي برند تجاري هستند

قلم ها عناصر اصلي هستند تا لوگوها منحصر به فرد به نظر برسند. مي توانيد بسياري از آرم هاي جهاني را كه به خاطر استفاده بي نظير آنها از حروفچيني به ياد مي آوريم ، به خاطر بسپاريد. به عنوان مثال ، به دليل فونت دستنويس كلاسيك كه در طراحي لوگو استفاده مي شود ، آرم Coca-Cola فوراً به ذهن مي آيد.

اين يك قلم سفارشي است كه مخصوص آرم ايجاد شده است. اين قلم به آرم شخصيت مي بخشد. به طور مشابه ، نماد FedEx را به عنوان نمونه اي درخشان از فونت هاي ساخت يك شخصيت برند ، انتخاب كنيد. در اين آرم از يك نوع حروف برجسته و جسورانه براي نشان دادن برند خدمات پيك شركت استفاده مي شود.

اگر نمي توانيد فونت دلخواه خود را بسازيد ، هنوز انتخاب هاي بسياري با كيفيت بالا از قلم ها داريد. طيف گسترده اي از قلم هاي با كيفيت در اينترنت به صورت رايگان موجود است. اين قلم ها يك بار گران بودند اما اكنون مي توانيد آنها را رايگان يا با قيمت هاي پرتلاطم دريافت كنيد.

06.آن را به ياد ماندني كنيد

وقتي بالاخره طراحي آرم سفارشي خود را انجام داديد ، بدانيد كه آيا اين يك طراحي به ياد ماندني است يا نه. حافظه مردم ضعيف است زيرا همه موارد را براي هميشه در ذهن خود نگه نمي دارد. اما موفقيت آرم شما در وادار كردن بينندگان براي حفظ آن در حافظه است. هر وقت آرم را ديدند بايد نام تجاري پشت آن را به خاطر بياورند.

به عنوان مثال ، هر زمان كه يك آرم قوس زرد را مشاهده كرديم ، فوراً مي دانيم كه متعلق به تجارت فست فود مك دونالد است. بنابراين ، اطمينان حاصل كنيد كه چيزي در لوگوي شما وجود دارد كه افراد طرح را به خاطر خواهند آورد. اينها نكات اساسي اما اساسي براي طراحي آرم سفارشي است كه بايد به عنوان طراح گرافيك به طرز سرسختي دنبال كنيد.

07.آرم را به درستي شكل دهيد

كسب و كار مانند دوستيابي است,شما در تلاش هستيد مشتريان مختلفي را به برند خود علاقه مند سازيد و نام تجاري خود را گسترش دهيد تا برند شما در بر سر زبان ها بيافتد پس شما بايد به فكر يك آرم مناسب براي اين تصوير باشيد يعني تصويري كه افراد را به شما علاقه مند سازد و تاثير مثبتي بر روي ذهن آنها بگذارد.

لوگو شما در اولين نگاه تاثير زيادي بر تصور افراد خواهد گذاشت كه آنها بر اساس آن كسب و كار شما را درك مي كنند و اين منظور را به آنها مي رساند كه اگر نياز به ما داشتيد به ما اطلاع دهيد.

از آنجايي كه آرم شما بخش مهمي از نام برند شما را شامل مي شود شما بايد مطمعن شويد كه اين كار را درست انجام مي دهيد تا لوگو بتواند تاثير خوبي بر روي بينندگان بگذارد.اين آرم بر روي تمام محصولات و كسب و كار شما قرار مي گيرد و بايد به گونه اي باشد كه مشتريان را به سمت شما سوق دهد.علاوه بر اين يك طراحي لوگو حرفه اي براي برند شما ميتواند به خوبي با بين شما و مخاطبين شما ارتباط برقرار كند.

08.هويت نام تجاري خود را بيان كنيد

شما آرم را براي هويت بخشيدن به نام تجاري خود مي خواهيد.هويتي كه مشخص مي كند شما به چه سمتي در حال حركت هستيد و براي انجام اين كار بايد بدانيد كه هويت اصلي كسب و كار شما چيست.با تعيين نام تجاري خود مي توانيد بخش مهمي از هويت را شكل مي گيرد و همين امر باعث مي شود براي انتخاب و طراحي لوگو ايده هاي گوناگوني به در ذهن شما و طراح به وجود بيايد.

“انتخاب اسم بايد منحصر به فرد و ويژه كسب و كار شما باشد”

در اينجا برخي از سوالاتي كه مي توانيد از خودتان بپرسيد

علت اينكه اين تجارت را آغاز كرديم چيست؟

قوانين و هنجارهايي كه براي ما به عنوان ي شركت مهم هستند چيست؟

چه چيزي باعث مي شود برند ما خاص شود؟

سه كلمه كه مي خواهيم مشتريان ما براي توصيف ما از آن استفاده كنند چيست؟

09.بهترين مواردي كه مي تواند الهام بخش شما باشد كدام است؟

سخت ترين قسمت فرآيند طراحي لوگو جستجو براي پيدا كردن يك ايده است.در اين قسمت ما چند نكته را در نظر گرفته ايم تا آن را مطالعه كنيد.

با يك ايده خاص شروع كنيد

شما فردي هستيد كه علاقه داريد آرمي مفهومي و الهام بخش داشته باشيد براي اينكار بايد ابتدا ايده هاي كلامي را جمع آوري كنيد و آنها را روي ورق پياده سازي كنيد”ايده ها بايد خاص و منحصر به فرد باشد”تا بتوانيد نسبت به رقباي ديگر يك سرو گردن بالاتر باشيد.

ما در اين قسمت سه مرحله براي شما در نظر گرفته ايم تا بتوانيد ايده هاي خلاقانه را بيابيد:

با افراد مختلف مشورت كنيد:صحبت كردن و الهام گرفتن از ذهنيت افراد مختلف(حتي افراد با ذهنيت بد)مي تواند يك ايده خاص را در ذهن شما شكل دهد تا بتوانيد يك ايده خاص و حرفه اي را بيايد

به عنوان بيننده خود را قرار دهيد:ليستي از كلماتي كه برند شما را بيان مي كند و نحوه آن را به بيننده نمايش مي دهد تهيه كنيد و در مقابل خود قرار دهيد و به عنوان يك بيننده عادي مهم ترين آن را انتخاب كنيد.

سعي كنيد يك فراخوان عمومي تشكيل دهيد:از طريق يك همه پرسي شما مي توانيد ذهن تمام افراد را مورد بررسي قرار دهيد و ديدگاه هاي بيشتري نسبت به ايده خود به دست بياوريد

10.رقباي شما چه كساني هستند

بهترين قسمت كه مخاطبان شما از آن استفاده كرده اند كجاس؟ چه چيزي باعث شده آنها نسبت به بقيه رتبه بالاتري داشته باشند و از چه قسمت هايي بايد اجتناب كنيم!!! اين سوالايست كه ما بايد بررسي كنيم تا بتوانيم بهترين فكر و ايده را پياده كنيم تا بتوانيم نسبت به بقيه متمايز باشيم و ايده جديدتري پياده كنيم.

همچنين يكي از نكات مهم اين است كه مطمعن باشيد كه به وضوح خود را از رقباي خود متمايز ساخته ايد.اگر تمام مشاغل در كسب و كار شما در طراحي لوگو خود از رنگ تك استفاده كرده اند شما مي توانيد از رنگ هاي مختلف و جذاب ديگر نيز مي توانيد در لوگو استفاده كنيد.

11.سبك خود را انتخاب كنيد

اكنون شما يك ايده از نام تجاري خود داريد”كه در مرحله قبل آن را آموختيد”وقت آن رسيده كه آن را پياده سازي و طراحي كنيد.عناصر مختلفي مي تواند در طراحي آرم شما ,از جمله شكل,رنگ,لوگو تايپ و…جاي داشته باشد. طراحي كردن هر قسمت مي تواند شما به مرحله بعدي ببرد و كم كم شكل كلي آرم را شكل بدهد.

هنگام ايده پردازي در مورد لوگوي خود اولين چيزي كه بايد مد نظر قرار دهيد زيباشناسي آن است كه با نام تجاري شما ست و هماهنگ شود.بهتر است براي طراحي برند خودتان سبكاي مختلف را تست كنيد تا بهترين را انتخاب كنيد.

در قسمت زير چند دسته بندي سبك طراحي لوگو را قرار داده ايم:

طراحي كلاسيك

يك پارچه سازي با سيستم تعامل محصول

مدرن و مينيماليستي

سرگرم كننده و جذاب

دستساز

12.چه نوع نمادي مناسب فعاليت شماست

كسب و كارهاي مختلف داراي آرم ها و رنگ هاي خاصي هستند كه عموما مخاطبان با استفاده از آن لوگو ها و رنگ ها آن فعاليت را شناسايي مي كنند.براي انتخاب يك آرم كه مخصوص كسب و كار شما باشد بايد قسمت هاي مختلفي را در نظر بگيريد يكي از آنها زيبايي لوگو و نوع تنظيم رنگ آن مي باشد لوگويي كه منحصر به فرد و تركيبي خاص را به وحود بياورد.همچنين بايد در نظر داشته باشيد لوگوي شركت شما بايد ساده و مفهومي باشد تا بتواند به خوبي منظور خودش را به بيننده انتقال دهد.

آرم تجاري شما نبايد غير مرتبط با كسب و كاري كه انجام مي دهيد باشد تا مخاطب را سر در گم كند,همچنين اگر از لوگو تايپ استفاده مي كنيد بايد در نظر داشته باشيد كه متن لوگو نبايد زياد طولاني باشد

در قسمت نماد هاي تصويري يك نماد هر چقدر ساده و پيچيده باشد يك نكته را بايد در خود جاي دهد آن هم منحصر به فرد بودن است تا بتواند در ذهن مخاطبين جاي پيدا كند.

معقولترين علامت تركيبي مي تواند از طريق تلفيق دو نماد نوشتاري و تصويري كه يكديگر را تكميل مي كنند شكل بگيرد,عناصر گرافيكي كه يكپارچگي كامل و همسان را در خود داشته باشند و بتوانند همديگر را كامل كنند

13.به صورت سياه و سفيد خلق كنيد

دستكاري نكردن رنگ تا انتهاي كار به شما كمك مي‌كند تا توجه خود را بر اصول ايده متمركز كنيد و تغييرات آن را بتوانيد به سادگي انجام دهيد. با استفاده از رنگ‌بندي جالب يك ايده ضعيف بهتر نمي شود، در صورتيكه يك ايده خوب حتي بدون توجه به رنگ نيز خوب است. اگر يك آرم معروف را در ذهن خود تصور كنيد شكلي كه از آن در ذهن ما به وجود مي‌آيد يك تصوير بدون رنگ است. اين خطوط، شكل‌ها و ايده‌ها هستند كه يك طرح خوب را مي‌سازند و فرقي نمي‌كند كه اين طرح يك سيب گاز زده باشد، سه نوار موازي يا چهار حلقه به هم پيوسته و يا هرچيز ديگري باشد.

حال چه سودي براي شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان داراي حواس ۵ گانه است و اين حواس به صورت ناخودآگاه بر روي ذهن شما تاثير عميقي خواهد داشت. بوي يك گل رز را مي توانيد تجسم كنيد؟ اين امر نشان مي دهد حتي اگر گل رزي وجود نداشته باشد شما بوي آن را در ذهنتان ثبت و حتي قابليت ياد آوري آن را نيز داريد. آرم استيشن مي تواند دقيقا همين قابليت را داشته باشد.

دقت كنيد در جهان امروز و شما مي بايست به صورت خيلي دقيق ، حساب شده و حرفه اي اقدام به تبليغ نماييد اين روش ها اعبارت اند از :

• آشنايي

• اعتماد سازي

• معرفي

• ايجاد نياز

• فروش و خدمات

• پيگيري پس از فروش

شايد به نظر شما اين مطالب چه ارتباطي به طراحي لوگو دارد، توجه داشته باشيد نشان واره با وجود دارا بودن زيبايي بصري و شنيداري، اما در حوزه برنديگ قرار ميگيرد.

طراحي لوگو تلفيقي از ماهيت و شاكله ي شركت شماست. يك تبليغ و لوگو كه حتي بعد از مدت زمان استفاده از آن نيز هنوز جذاب و قابل تكرار و حتي به صورت فوكاهي مورد استفاده باشد، لوگو موفقي است به عنوان مثال “صاايران، هر روز بهتر از ديروز، دين، دين” اين برندسازي آنقدر محبوب و موفق بوده است كه حتي بعد از حيات بصري و شنيداري خود نيز امتداد داشته و بارها و بارها تكرار شده است.

آشنايي و اعتماد سازي چگونه صورت ميگيرد؟

اگر شما تبليغ برندي را در رسانه ديده ايد و حال به فروشگاهي جهت خريد آن نوع كالا رفته ايد شما نماد يا آرم يا لوگوي آن شركت را به صرف ديدن بصري و تقارب آن با ذهن ناخودآگاتان را بيشتر مي پسنديد و اين امر سبب اعتماد بيشتر به آن برند خواهد شد.

بعد از فروش محصول نشان واره چگونه مي تواند مبلغ برند شما باشد؟

مثال برند نوكيا بسيار مثال خوبي است ! هرگاه شما تلفن همراه خود را روشن مي نماييد صداي آن را خواهيد شنيد حتي با فرض بر اينكه تلفن همراه شما در جيبتان باشد، افرادي كه در اطراف شما هستند باشنيدن صداي گوشيتان به نحوي تبليغ نوكيا را درك خواهند نمود، اينكه شما گوشي نوكيا داريد، تعداد دفعاتي كه با اين امر موجه شده ايد بسياراند. و اين خود به نحوي تبليغ رايگان براي برند شماست.

تا بحال شده است از برندي استفاده نماييد و از داشتن آن برند رضايت كافي را داشته باشيد؟ اگر چنين اتفاقي براي شما رخ داده است حتما توجه نموده ايد كه به محض شنيدن صدا، تصوير و … آن برند در رسانه ها، شما ترغيب به ديدن آن آگهي و … خواهيد شد. اين امر نشان دهنده آن است كه وقتي به برندي اعتماد مي كنيد، آن را ناخوآگاه پيگيري مي نماييد! و اين امر با كد سازي (لوگو و …) از طرف آن برند انجام خواهد شد و اينگونه است كه شما را ترغيب به خريد بعدي و بروز رساني كالايتان مي نمايد.

نتيجه گيري

در خاتمه برندينگ هزينه ايست كه اكنون پرداخت مي نماييد اما در مدت زمان و هرچه بيشتر پيش برود همانند سود سرمايه گذاري به شما سود بيشتري را ارائه مي نماييد و يكي از ابزار هاي برنديگ و نماد سازي “طراحي لوگو” شناخته خواهد شد. كه نه تنها جنبه تبليغاتي، بلكه اقتدار و قدرت يك شركت را مي رساند.

منبع:

https://rb.gy/fx5liq

https://is.gd/Xcm39A

https://cutt.ly/8yvHxHW

https://clck.ru/NNaZ3

https://v.ht/9b3N

http://gg.gg/iuup7

http://alturl.com/rxphw

https://bit.ly/2KW7emM

https://cutt.us/3TZsU

https://tinyurl.com/y9ggqz29

https://lst.to/vddck

https://clikka.net/uijbG

https://sl.moph.go.th/lh5sSM3Pg

https://karamn.tebyan.net/post.aspx?PostID=1460983

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Logo

https://www.astro.caltech.edu/twiki_phat/bin/view/Main/Logo

http://rezakazemi5676.rozblog.com/post/5/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7.html

https://adabiatos.persianblog.ir/9krgoxjOKRu8Dx6oA111-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88

https://wallpaperyuy.blogsky.com/1399/02/21/post-5/%d9%84%d9%88%da%af%d9%88

https://telegra.ph/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D9%82%D8%B4%D9%86%DA%AF-05-10

http://kgjhgjhg.blog.ir/1399/02/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%AE%D9%81%D9%86

http://resdd.loxblog.com/post/8/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88.htm

http://resss.parsiblog.com/Posts/5/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87+%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

http://ramin2311.royablog.ir/post/2/+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88


برچسب: طراحي لوگو، طراحي، گرافيك، لوگو، طراحي گرافيك، نحوه طراحي لوگو، آموزش طراحي لوگو، برندينگ، برندسازي، ديزاين، لوگو ديزاين، فوتوشاپ، ايلوستريتور، طراحي آگهي، طراحي تبليغات، آگهي، تبليغات، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۰:۰۰ توسط:reza موضوع:

نژاد سگ نگهبان


سگ

نژاد باسنجي 

Basenji

باسنجي (به انگليسي: Basenji)، نام يكي از نژادهاي سگ است كه خاستگاه آن به جمهوري دموكراتيك كنگو بازمي‌گردد. وزن جنس نر باسنجي ۱۱ كيلوگرم (۲۴ پوند) است و وزن جنس مادهٔ آن ۹٫۵ كيلوگرم (۲۱ پوند). قد جنس نر باسنجي ۴۳ سانتيمتر (۱۷ اينچ) است و قد جنس مادهٔ آن ۴۰ سانتيمتر (۱۶ اينچ).

وقتي همسايه هايي در واحد هاي نزديك در يك مجتمع و ديوارهاي نازك داريد گزينه بسيار خوبي است. اين سگ كه به پارس نكرد و بي سرو صدا بودن معروف است به ندرت از ۶۰ سانتي متر يا بيش از  آن بلندتر مي شود. اما مراقب باشيد ، هنگامي كه براي مدت طولاني تنهايش بگزاريد خراب كاري مي كند.

سگ نژاد باسنجي 

نژاد بيچون فرايز 

Bichon Frise

به گفته پرورش دهندگان حرفه اي سگ حتي در بزرگترين اين نژاد، يعني سگ بيچون فرايز از يك پابلند تر نخواهدشد. اين سگهاي كوچك انرژي فراواني دارند، به اين معني كه آنها دوست دارند هميشه بازي كنند ، اماعلاوه بر آن به ورزش روزانه نيز احتياج دارند. بيچون ها همچنين كمتر از نژادهاي مشابه ريزش مو دارند و آنها را به عنوان ايده آل ترين نژاد براي تحمل تنهايي در خانه مي دانند.

سگ نژاد بيچون فرايز

نژاد بوستون ترير

Boston Terrier

بوستن ترير (به انگليسي: BOSTON TERRIER) از انواع سگهاي گروه تريرها مي باشد. اين سگ، سگ ملي آمريكا است كه در نيمه دوم قرن اخير شناخته شده است و تا موقع جنگ جهاني دوم به نام سگ آمريكايي پرورش مي يافت. اين سگ از لحاظ صفات و خصوصياتش شبيه Bull dog انگليسي است. سگ بسيار باهوشي مي‌باشد . نسبت به صاحبش و ساير افراد خانواده بسيار وفادار و فداكار است. نسبت به ساير تريرها آرامتر مي‌باشد ولي سگ فعال و پرتحركي است و به دليل موهاي كوتاهش به مراقبت كمتري نياز دارد. از نظر ويژگي‌هاي ظاهري داراي اندازه اي متوسط، با لكه‌هاي سفيد مي باشد. حالت گندم گوني بايد در كل بدن بوضوح مشهود باشد. رنگ سياه همراه با لكه‌هاي سفيد قابل قبول است اما رنگ گندم گون با لكه‌هاي سفيد ارجحيت دارد. در حالت طبيعي و مطلوب پوزه سفيد است اما گاهي روي سر، گردن، قفسه سينه يا كل دست‌ها و پاها تا زير مفصل خرگوشي سفيد درخشان مي باشد.

يكي ديگر از ايده آل ترين نژاد آپارتماني به دليل اندازه آنها ، بوستون ترير به ندرت از نيم متر بلندتر مي شود. اين سگ ها مي توانند به غول پيكر نيز باشند ، بنابراين براي عوض كردن حال و هوا روزانه نياز به پياده روي هاي سريع و كوتاه دارند. اما اگر بتوانيد آنها را به خوبي آموزش دهيد، اين دوستان آمريكايي بينهايت مهربان و دوست داشتني خواهند بود.

بوستون ترير

نژاد گريفون بروكسلي 

Brussels griffon

بروكسل گريفون يك نژاد پر جنب و جوش ، قوي و كوچك است. آنها بسيار بامحبت هستند و به سرعت با صاحبانشان پيوند برقرار مي كنند. آنها عاشق اين هستند كه سرگرمي هاي جديدي كشف كنند پس مواظب باشيد كه سگ شما وسايل شما را بهم نزند.

نژاد سگ گريفون بروكسلي

نژاد بولداگ

Bulldog

بول داگ، يكي از نژادهاي سگ است كه اندازه متوسط دارد. معمولاً آنرا با نام بول داگ انگليسي يا بول داگ بريتيش مي‌شناسند. بول داگ سگي با عضلات سنگين و چهره‌اي پر چين و چروك است. پوزهٔ بول داگ به دليل پخ و كوتاه بودن توجه بر انگيز است. 

پرورش اين سگ به قرن ۱۶ ميلادي و كشور انگليس باز مي گردد.

بولداگ شايد به دليل تنبلي مشهور باشد اما اين آنها را به سگ مناسبي براي آپارتمان ها تبديل كرده است. يك پياده روي كوتاه براي همه بولداگ در ها اندازه اي كه باشند كافي است.در كنار همه آنها دوست دارند. آنها يك نژاد سگ فوق العاده ملايم هستند و بندرت از قد ۱۸ اينچ بلندتر مي شوند.

سگ نژاد بولداگ

نژاد كينگ چارلز اسپانيل 

King Charles Spaniel

اين سگ ها دوست دارند كه شما او را بقل كنيد. آنها به طرف شما مي آيند و از شما مي خواهند كه آنها را نوازش كنيد. آنها هميشه خود را متعلق به صاحبان خود مي دانند و بسيار وابسته هستند، بنابراين خانه هاي كوچك براي آنها بهترين گزينه است. بزرگترين نگراني مربوط به تعميرات خانه و يا اسباب كشي است زيرا آنها به هر چيزي به راحتي عادت نميكنند وآموزش آنها دشوار است. اما اگر زمان زيادي را در بيرون از منزل با آنها بگذرانيد آن ها به يك سگ قابل اعتماد تبديل  ميشوند.

سگ نژاد كينگ چارلز اسپانيل

نژاد چي هوا هوا 

Chihuahueño

چي‌واوا (به اسپانيايي: Chihuahueño) كوچكترين نژاد سگ است كه به نام ايالت چي‌واوا در مكزيك نام‌گذاري شده‌است. خاستگاه اصلي اين نژاد از سگ، كشور مكزيك مي‌باشد.

به دليل كوچك بودنش معروف است ، يك سگ آپارتماني عالي است حتي ميتواند داخل ماشين و مسافرت هاي هوايي با شما همراه شود. آنها به حداقل ورزش و عشق نزديك بودن به صاحبان خود نياز دارند. چوهواهوا مي تواند نسبت به غريبه ها غيرقابل اعتماد باشد ، بنابراين بهتر است در هر موقعيت اجتماعي بر آنها نظارت دقيق داشته باشيد.

سگ نژاد چي هوا هوا

نژاد چاينيز كرستد 

Chinese Crested

كرستد چيني نژاد قابل ملاحظه اي است كه بسيار خوابالواست. اين سگها به دليل كم انرژي بودن ممكن است كه ساعت ها در رخت خواب بمانند همچنين جسه كوچك آن ها با زندگي آپارتماني سازگار است و آنها را به سگي كم خرج تبديل كرده است.

سگ نژاد چاينيز كرستد

نژاد كاتن دتويلير

Coton de Tulear

خوشبختانه كاتن ها سگ هاي آرامي هستند كه براي زندگي در آپارتمان هاي كوچك مناسب هستند. درست است كه از نظر فيزيكي كوچك هستند اما عضلات نسبا قوي دارند. اين نژاد عاشق دوست شدن با انسان ها و حيوانات ديگر است و به فعاليت و ورزش هاي سخت نيازي ندارند همچنين لازم به ذكر است كه كتن عاشق بازي كردن است و پياده روي مي كند اما در عين حال از تنها ماندن در خانه رنج نخواهد برد.

سگ نژاد كاتن دتويلير

نژاد داچس هاند

Dachshund

نام داكسهوند از دوكلمه Dachs به معني گوركن و Hund به معني سگ آمده‌است. كتبي كه از قرون وسطي اروپا به دست آمده اشاره به نوعي سگ مي‌كند كه ازلحاظ توان دنبال كردن شبيه به تازيها وازلحاظ رفتارو خلق وخوي شبيه به تريرها بوده‌است و از اين لحاظ كه مي‌توانستند گوركن را تعقيب كنند تحت عناوين dachs – hund و، badger – dog ناميده شده‌اند كه در ايران بيشتر به نام سگ سوسيسي. شكل معروف است. بايد دانست كه گوركن يك موجود نيرومند ۱۲ الي ۲۰ كيلوگرمي است كه چه دربالا وچه درزيرزمين پرقدرت. به علاوه درنواحي مختلف نيزازسگ‌هاي مختلفي كه قادربه شكارخرگوش بوده‌اند استفاده مي‌شده‌است وهمگي آن‌ها را تحت عنوانrabbit dog به معني سگ شكارخرگوش مي‌ناميدند. قوي، زيرك و با جرات است. همچنين سگ‌هاي داشهوند درمقابله عليه گرازهاي وحشي نيز مداخله مي‌كردند. يك داكسهوند كوچك ۸ الي ۱۱ كيلوگرمي به خوبي عليه روباه‌ها ودنبال كردن گوزن‌هاي زخمي كارائي دارد. حتي داشهوندهاي ۶ كيلوگرمي قادربه شكارسمور و خرگوش صحرائي هستند. طي ۲۵ سال اول قرن بيستم انواعي از اين نژاد به وجود آمده‌اند كه با وزن كمتراز۵/۲ كيلوگرم ودورسينه‌اي در حدود ۳۰ سانتي مترهنوز هم استعداد شكارخرگوش را دارند. داكسهوند موصاف با اندازه متوسط را به خوبي مي‌توان درداخل خانه يا آپارتمان نگهداري كرد. پاهاي كوتاه آن به خوبي طاقت فعاليت‌هاي بسيارزياد را دارد.

كوچكترين نژاد در بين سگهاي سوسيسي است. (احتمالاً آنها را براي پاهاي ريز و تن درازشان آنها را مي شناسيد!) اين سگها دوست داشتني و پر جنب و جوش هستند كه غالباً شادي را هميشه از خود بروز مي دهند. پاهاي كوتاه آنها اجازه مي دهد در صورت لزوم به طور كامل در داخل خانه ورزش كنند.

سگ نژاد داچس هاند

نژاد بولداگ فرانسوي 

Franch Bulldog

بولداگ هاي فرانسوي بر خلاف اسمشان در ابتدا در انگليس پرورش داده مي شدند تا جايگزيني براي بولداگهاي مينياتوري باشند. اندازه جمع و جور و نياز كم به فعاليت، آنها را به سگهاي آپارتماني خوبي تبديل كرده است. فرانسوي ها دوست دارند در همنشيني با انسان بازي كنند و رشد كنند. آنها همچنين نگهبانان عالي هستند، زيرا بندرت بدون دليل پارس مي كنند.

سگ نژاد بولداگ فرانسوينژاد هاوانيز 
 

Havanise

با نام مستعار “سگ Velcro” شناخته مي شوند، هاوانيز ها دوست دارند كه در خانه با صاحب خود خوشو بش كنند و وقت بگذرانند با اين حال  شخصيت آرام آنها را با كمبود انرژي اشتباه نگيريد. اين توله سگهاي پر انرژي دوست دارند بازي كنند يعني تا زماني كه صاحبشان نزديك آنها باشد. اين نژاد به طور متوسط ​​زير ۴۰ سانت قد دارند و براي صاحباني كه با حوصله هستند گزينه مناسبي است.

سگ نژاد هاوانيز

نژاد گري هاند

Greyhound

گري‌هوند، گونه‌اي از سگ‌هاي شكاري است كه در درجهٔ اول آن‌ها را براي مسابقه‌هاي سرعتي آماده مي‌كنند. هرچند اخيراً به دليل شهرتي كه اين گونه از سگ‌ها پيدا كرده‌اند از آن‌ها به عنوان سگ‌هاي خانواده و حيوان خانگي نيز استفاده مي‌شود. اين نژاد از سگ‌ها بسيار رام و باهوش‌اند؛ پاهايي بلند و قدرتمند، سينه‌اي گود، ستون مهره‌هاي انعطاف‌پذير و بدن باريك دارند؛ تمامي اين ويژگي‌ها باعث مي‌شود تا از آن‌ها در مسابقات سرعتي استفاده شود. اين سگ مي‌تواند با سرعتي بيش از ۱۸ متر بر ثانيه (۵۹ فوت بر ثانيه) يا ۶۳ كيلومتر در ساعت (۳۹ مايل در ساعت) بدود.
شماره سيزده در ليست ما ممكن است باعث تعجب شود گري هاند هاي ايتاليايي گرچه به دليل داشتن انرژي زياد و پاهاي شكستنيشان، به طور سنتي شناخته شده است ، اما به حيوانات خانگي كوچك فوق العاده اي براي شما تبديل مي شوند. نيازهاي انرژي آنها از يك پياده روي روزانه راضي هستند و طبيعت دوستانه و آرام آنها باعث مي شود حتي براي آپارتمان هاي كوچكتر انتخابي عالي باشند.

سگ نژاد گري هاند

نژاد جپنيز چين 
Japanese chin

جپنيز چين يا چيني ژاپني يك نژاد بسيار چابك است كه يك همراه خانگي يا به اصطلاح همراه آپارتماني عالي را ايجاد مي كند. اين سگ ژاپني به گرايش داشتنن به بلندي هاي خانه يا هر جاي ديگر مثل مبلو مان يا كمد مشهور است ، اين سگ مي تواند با هر وضعيت زندگي سازگار باشد. با وجود پوشش ظريف خود ، به برس كشيدن هاي ملايم و مسواك زدن نياز دارد علاقه كم به دوستي با حيوانات ديگر و نياز كم به ورزش، آنها را براي ساكنان آپارتمان با سبك زندگي كم هزينه ايده عال كردهاست.

سگ نژاد جپنيز چين

نژاد لاسا آپسو

Lhasa Apso

لهاسا آپسو سگي است از گونه سگ‌هاي غير ورزشي، با قدي كوتاه و موهاي بلند و لطيف.
موطن اصلي لَهاسا آپسو تبت مي‌باشد. اين سگ نام خود را از شهر لَهاسا كسب كرده‌است. براي ۲۰۰۰ سال اين نژاد تنها در تبت و توسط مردان مقدس در معابد پرورش مي‌يافت. آنها اعتقاد داشتند كه روح صاحب لَهاسا آپسو پس از مرگ به درون بدن اين سگ منتقل مي‌شود. آنها همچنين معتقد بودند كه اين سگ خوش يمني را به زندگي صاحبش مي‌برد. بعدها مردان حكومتي تبت آنرا بعنوان تحفه به ديپلمات‌هاي خارجي هديه كردند. اين نژاد براي اولين بار در سال ۱۹۲۰ در انگلستان به نمايش درآمد.
لاسا آپسو فكر مي كند سگ بزرگي است ، اما خوشبختانه براي آپارتمان شما به ندرت از ۳۸ سانت بلندتر مي شوند. اين نژاد دوستانه ، وفادار ، جامعه پذير و باهوش است. برخلاف چيني ژاپني، سگهاي لاسا داراي پوشش مويي ضخيم هستند كه به برس كشيدن روزانه و استحمام مكرر احتياج دارند.

نژاد لاسا آپسو

نژاد لوچن

Löwchen

لوچن يك نژاد بازيگوش و ملايم است. آنها يك نژاد مينياتوري هستند و طرز راه رفتن بامزه اي دارند لوچن از حيوانات اهلي آرام و دوست داشتني است كه براي بازي كردن و انجام حركات آموزشي بسيار مناسب هستند، مي توان گفت نياز زيادي به ورزش ندارد. آنها با حيوانات ديگر به خوبي همراه مي شوند و با شخصيت اجتماعي مناسب با همه انسان ها دوستانه رفتار مي كنند.

سگ نژاد لوچن

نژاد مالتيز

Maltese

مالتيز (به انگليسي: Maltese dog)، نام يكي از نژادهاي سگ است كه خاستگاه آن به منطقهٔ مديترانه‌اي مركزي بازمي‌گردد. نژاد مالتيز به‌طور ميانگين ۱۲ تا ۱۵ سال عمر مي‌كند. وزن جنس نر مالتيز ۳–۸ پوند (۱٫۴–۳٫۶ كيلوگرم) است و وزن جنس مادهٔ آن ۲–۷ پوند (۰٫۹۱–۳٫۱۸ كيلوگرم). قد جنس نر مالتيز ۸–۱۰ اينچ (۲۰–۲۵ سانتيمتر) است و قد جنس مادهٔ آن ۸–۹ اينچ (۲۰–۲۳ سانتيمتر). مالتيز در هر بار زايمان ميانگين ۱ تا ۳ توله مي‌زايد.

مالتيايي يا مالتيز حدود ۲۰۰۰ سال است كه يك سگ همراه بسيار مورد توجه بوده است. جالب است كه از آنجايي كه آنها پر مو به نظر مي رسند اصلا ريزش مويي در آنها ديده نميشود، مالتيز براي مدت طولاني نمي توانند تنها بمانند چون كه آنها نژاد پر محبتي هستند واغلب از اضطراب جدايي رنج مي برند ، بنابراين براي صاحباني كه به مسافرت هاي طولاني نميروند گزينه مناسبي هستند.

سگ نژاد مالتيز

نژاد ترير منچستري 

Manchester Terrier

منچستر ترير (به انگليسي: Manchester Terrier)، نام يكي از نژادهاي سگ است كه خاستگاه آن به انگلستان بازمي‌گردد.

منچستر ترير يك نژاد بسيار باهوش و پاسخگو است كه سگ سازگار با محيط كوچك است. اندازه مينياتوري آنها باعث مي شود آنها حتي براي كوچك ترين محل هاي زندگي ايده آل شوند. اين نژاد براي صاحباني كه زياداز خانه دور نمي شوند مناسب است. اگر اين سگ زياد تنها بماند به پارس كردن و زوزه كشيدن روي مي آورد.

سگ نژاد ترير منچستري

نژاد پينچر مينياتوري 

Miniature Pinscher

مينياتور پينچِر سگي است از گروه سگ‌هاي عروسكي داراي موهاي كوتاه و صاف، سگي است كوچك و بازيگوش و نياز به مراقبت نسبتاً زيادي دارد.

بر خلاف اعتقاد عمومي مردم جد مينياتور پينچِر نژاد دابِرمَن نمي‌باشد و در حقيقت قدمت مينياتور پينچِر بيشتر از دابِرمَن است. موطن اين نژاد آلمان مي‌باشد و اجداد او را تريرها و German Pinscher تشكيل مي‌دهند. اين نژاد براي كنترل جمعيت و شكار موشها خصوصاً در اسطبل‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت. همچنين ممكن است نژا Italian Greyhound در به وجود آمدن اين سگ كوچك و پر سرعت دخيل باشد. كلمه Pinscher در زبان آلماني به معناي ترير مي‌باشد.

با ظاهري شبيه به يك دوبرمن ريز ، به همان اندازه با اعتماد به نفس و پر انرژي است. آنها به نگهبانان عالي تبديل مي شوند به اين دليل كه به افراد غريبه مشكوك هستند. اندازه كوچك پينچر مينياتوري او را براي آپارتمان ها مناسب مي كند ، اما اين نژاد ممكن است در مواجه شدن با كودكان كوچك خوش اخلاق نباشد و بايد از سن پايين با او معاشرتي شدن را تمرين كنيد.

سگ نژاد پينچر مينياتوري

نژاد پيكينز

Pekingese

پكينز (به انگليسي: Pekingese)، نام يكي از نژادهاي سگ است كه خاستگاه آن به چين بازمي‌گردد.

انتخاب اول خانواده هاي سلطنتي چين و دربار آن ها، پيكينز ها توجه و محبت زيادي مي طلبد. آنها در مقابل غريبه ها پارس خواهند كرد، بنابراين آموزش اوليه ضروري است. اين نژاد  يكي از بهترين سگ خانگي است ، هرچند كه براي دوست شدن با ساير حيوانات خانگي مي توانند اجتماعي تر شوند. آنها به دليل تنوع شخصيت  ميتوانند با هر شرايطي سازگار شوند حتي با حيوانات كوچك تر مانند جونده ها.

سگ نژاد پيكينز

نژاد پامرانين 

Pomeranian

پامرانين (به آلماني: Pomeranian) سگي از گروه سگ‌هاي اسپيتز، نژاد پامرانين از سگ‌هاي سورتمه نواحي ايسلند و لاپلند مشتق شده‌است البته نام اين نژاد از منطقه پامرانيا گرفته شده‌است و احتمالاً علت آن اصلاح نژاد و كاهش اندازه اين سگها در اين منطقه است. در هر صورت سگهايي كه از گروه كه جثه بزرگ‌تر داشتند به عنوان سگ گله عمل مي‌كردند، اين نژاد در قرن ۱۹ مورد توجه قرار گرفت.

اين سگ معروف يعني پامرين، يك توپ پشمالو پر از انرژي است. آنها يك نژاد كاملا وابسته نيستند، بنابراين براي كسي كه بيشتر اوقات خود را خارج از خانه مي گذراند ، حيوان خانگي خوب و بسيار مناسبي است. آنها براي پياده روي انرژي زيادي دارند و به برس كشيدن هفتگي استحمام و مسواك زدن نياز دارند آنها همچنين ممكن است كه لجباز و پر سرو صدا بشوند، بنابراين به آموزش هايي براي كنترل و تربيت اين نژاد براي زندگي آپارتماني ضروري است.

سگ نژاد پامرانين

نژاد پودل 

Poodle

پودل ها در سه اندازه توي پودل (اسباب بازي) ، مينياتوري و استاندارد پرورشداده مي شوند. اسباب بازي و مينياتور اندازه خوبي براي يك محيط آپارتمان كوچك هستند ، در حالي كه اندازه استاندارد مي تواند به ۱۵ كيلو برسد. پودل ها باهوش هستند و آموزش آنها بسيار آسان است. پودل هاي اسباب بازي و مينياتوري مشكلي در خالي كردن انرژي خود در فضاي كوچك ندارند، اگرچه پياده روي هاي منظم و مكرر توصيه مي شود.

سگ نژاد پودل

نژاد پاگ

Pug

پاگ (به انگليسي: Pug) يك نژاد سگ اشرافي است كه خاستگاه آن را چين مي‌دانند. پاگ داراي جثه كوچك و عضلاني مي‌باشد. به رنگهاي نخودي سياه، نقره‌اي، قهوه‌اي و طلايي يافت مي‌شود. گوشها مخملي و به شكل گلبرگ رُز مي‌باشند. اكثراً داراي خال بر روي گونه‌ها مي‌باشند. چشمهاي تيره، براق و برآمده و دم كوتاه فر خورده دارد (دم اگر دو بار فر بخورد ترجيح دارد).

حيوانات بازيگوش و وفادار هستند. آنها بايد تا حد ممكن به صاحبان خود نزديك باشند و به تنهايي كار خوبي انجام ندهند. ميناكاري ها عموماً سگ هاي پر سرو صدا نيستند ، به اين معني كه براي راضي نگه داشتن همسايگان خود به آموزش هاي خاصي نيازي نيست. اين سگ ها به دليل عدم فعاليت زياد ، سكوت و اندازه ، حيوانات خانگي مناسبي را براي آپارتمان ها با هر اندازه اي هستند.

سگ نژاد پاگ

نژاد اسچيپركي

Schipperke

يك نژاد كوچك با شخصيتي خاص است كه مانند سگ هاي بزرگتر از خود رفتار مي كند. آنها هميشه آرام هستند همچنين به اندازه اي باهوش هستند كه بتوانند آموزش ببينند و بهترين كار را انجام دهند. اين سگها اگرچه بيش از حد پر انرژي نيستند اما بايد سرگرم شوند. براي آراستگي اين سگ كافي است هفتگي اندازه ناخون هاي آنها را چك كنيد با مسواك زدن منظم مي توان از بهداشت دهان آنها به راحتي مراقبت كرد همچنين در مورد پوشش اين نژاد بايد ذكر كنيم كه برس كشيدن ملايم براي آنها كافي است. همه اين موارد به همراه اندازه مينياتوري آنها ، اين نژاد را به گزينه اي مناسب براي فضاهاي كوچك آپارتماني تبديل مي كند.

سگ نژاد اسچيپركي

نژاد شيبا اينو

Shiba Inu

شيبا اينو سگي است كه به استقلال معروف است. اين سگ تقريبا ۱۰ كيلو است يعني يك نژاد با جسه متوسط ​​است كه به خوبي در داخل خانه به زندگي عادي مشغول مي شود و سگ سازگار با محيط كوچك است با اين حال ، شيبا به ورزش روزانه و مكرر نياز دارد پس لازم است كه زياد به آنها بي توجهي نكنيد شيبا اينو براي افرادي كه فعاليت هاي روزانه دارند از جمله كساني كه پياده روي هاي منظم دارند گزينه مناسبي است.

سگ نژاد شيبا اينو

نژاد شيتزو

Shih Tzu

شيتزو يكي از نژادهاي سگ فانتزي است كه وزنشان بين نر(۴-۷ك)ماده(۳-۶ك) و داراي موهاي بلند ابريشمي شكل هستند. اطلاعات دقيقي در خصوص اصل و نسب اين نژاد در دسترس نيست. البته اين نژاد براي اولين بار در تبت يافت شد و بعداً در چين تعداد بيشتري از آن مشاهده گرديد.

مدارك و نقاشي‌هاي بدست آمده از قرن ۱۶ ميلادي سگهاي كوچكي را نشان مي‌دهند كه شبيه به شير مي‌باشند. در قرن ۱۷ اين نژاد از موطن خود يعني تبت به پِكينگ برده و در آنجا پرورش يافت. اجداد او را نژادهاي لهاسا آپسو و پيكينيز تشكيل مي‌دهند. بعدها شيتزو سگ محبوب امپراتور چين گرديد و تا ساليان زيادي چيني‌ها از فروش يا هديه آن‌ها به غرب خودداري مي‌كردند اولين جفت از آن در سال ۱۹۳۰ به انگلستان وارد شد و در سال ۱۹۴۶ به ثبت رسيد.

شيتزو به اجتماعي بودن و داشتن شخصيت دوستانه مشهور است، زيرا آنها بامحبت و آرام هستند. شيتزو  ها سگ سازگار با محيط كوچك هستند. آنها با صاحبان ، غريبه ها ، حيوانات خانگي ديگر و حتي كودكان زير ۳ يا ۴ سال دوست مي شوند. اين سگ بسيار محبوب است و در سراسر دنيا پرورش داده مي شود و به طور كامل يك سگ آپارتماني شناخته مي شود.

سگ نژاد شيتزو

نژاد مال شي

Malshi

كراس شيتزو و مالتيز (معروف ترين كراس شيتزو)

سگ نژاد مال شي

نژاد شيتزو ترير

shih tzu terrier

شيتزو ترير يك نژاد اصيل است (ترير لقبي براي سگ‌هايي با جثه اي كوچك و پوزه اي كوتاه است) و بر خلاف تصور بسياري كه ترير را نژاد مي‌دانند كلمه ترير پسوندي براي اينگونه نژاد هاست.

سگ شيتزو ترير يكي از محبوب ترين كراس هاي شيتزو هست كه از ميكس شدن سگ شيتزو با سگ ترير به وجود مياد.

نژاد شيتزو ترير

نژاد شيپو

Shih-poo
كراس شيتزو و پودل

سگ نژاد شيپو

نژاد سيلكي ترير 

Silky Terrier

سيلكي ترير استراليايي (به انگليسي: Australian Silky Terrier)، نام يكي از نژادهاي سگ است كه خاستگاه آن به استراليا بازمي‌گردد. قد جنس نر سيلكي ترير استراليايي ۲۳–۲۶ سانتيمتر (۹–۱۰ اينچ) است .

يكي ديگر از سگهاي كوچك ولي با شخصيتي غول پيكر، سيلكي ترير يك سگ وفادار است كه به سرعت با صاحبان يا اعضاي خانه خود پيوند نزديك برقرار مي كند. او به راحتي در هر آپارتمان با اندازه كوچك خود سازگار مي شود، اگرچه پارس كردن او مي تواند يك مسئله باشد(البته آموزش هاي خاصي براي اين سگ وجود دارد). اين سگ ها پر از انرژي هستند ، بنابراين براي خوشحال ماندن در يك محيط آپارتماني به پياده روي روزانه نياز دارند.

سگ نژاد سيلكي ترير

نژاد توي فاكس ترير

Toy Fox Terrier

هوشمند و آسان براي آموزش است. آنها يك اسباب بازي هستند ، و حتي براي كوچكترين آپارتمان ها ، از نظر اندازه مناسب هستند. Toy Fox Terrier يك همراه عالي را ايجاد مي كند كه دوست دارد فرفري كند و نوازش كند. شخصيت در اينجا مهم است ، زيرا برخي از اسباب بازي هاي فاكس تريرس بيش از ديگران به ورزش بيشتري نياز دارند.

سگ نژاد توي فاكس ترير

نژاد يوركشاير ترير

Yorkshire Terrier

يورك شاير ترير (به انگليسي: YORKSHIRE TERRIER)از نژادهاي سگ‌هاي ترير است.اين سگ حيواني سرزنده و دوست داشتني است كه از هوش بالايي برخوردار است. سگ شكاري و نيرومندي مي‌باشد . براي آپارتمان نشينهايي كه مي توانند در روز حداقل يك ساعت به نظافت سگ اختصاص دهند مناسب مي‌باشد . از نظر ويژگي‌هاي ظاهري، داراي موهاي بلند ابريشمي مي‌باشند كه به رنگ آبي فولادي است و از نوك بيني تا انتهاي دم سگ را مي پوشاند. موها در قسمت سينه و سر و پاهاي سگ به رنگ طلايي سير ديده مي‌شود. گوش اين حيوان كوچك و به شكل V است كه تيز بوده، با موهاي خرمايي سير پوشيده شده‌است. وزن اين سگ‌ها تا حدود ۳ كيلوگرم مي‌رسد.

اين سگهاي سگ آپارتماني دوست داشتني كه معمولاً به عنوان يوركي شناخته مي شوند ، مي توانند حيوانات خانگي خوبي در آپارتمان باشند و يك سگ سازگار با محيط كوچك باشند. آنها كوچك هستند و به راحتي به زندگي در منازل عادت مي كنند. هر دوست و يا غريبه اي به خانه شما بيايد عاشق اين سگ مي شود چون كه اين نژاد بسيار با مزه و سر زنده است.

سگ نژاد يوركشاير ترير


برچسب: نژاد سگ، نژاد سگ هاسكي، نژاد سگ شكاري، نژاد سگ نگهبان، نژاد سگ ژرمن، نژاد سگ دوبرمن، نژاد سگ شاير، نژاد سگ شايرترير، نژاد سگ، نژاد سگ شكاري، نژاد سگ وحشي، نژاد سگ خانگي، نژاد سگ كوچك، نژاد سگ اهلي، نژاد سگ گله،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۸:۰۴ توسط:reza موضوع: